2011. október 9., vasárnap

Tojásallergia, vagy mifene?

Lassan két hónapja figyeljük Bencét. Augusztus végén ugyanis kipöttyösödött. Először azt gondoltuk, valamilyen csípés, bár nem tudtuk beazonosítani, hogy milyen rovartól lehet. Minden esetre áthúztuk az ágyneműjét, befújtuk a szobát, ezzel egyidejűleg Bence elutazott a Dédikhez 2 hétre, mert nekünk kezdődött a munka. A pöttyök ott is megvoltak, orvosnál is voltak vele, aki írt fel Calciumuscot , ettől a pöttyök alakultak, de nagyon lassan múltak. Majd újra kijöttek.
Ekkor kezdtem ételallergiára gyanakodni,de mi ütheti ki? Nem kapott semmi újat, így nagy sakkozások után maradt a glutén, a tej és a tojás. Az első kettőt napi szinten kapja, így józan paraszti ésszel gondolkozva úgy hiszem, hogy akkor folyamatosan pöttyösek lennénk. Tojást viszont nem  eszik minden nap. Elkezdtem vakon kísérletezni, nem kapott tojást, a pöttyök elmúltak. Csak sárgáját kapott, a pöttyök szintén nem jöttek ki. A fehérjénél kipöttyösödött.
Közben más okból voltunk gyerekorvosnál is, ahol megmutattam az éppen kint lévő pöttyöket, a válasz az volt rá, hogy ez ételallergia. Hurrá, gondoltam magamban, megerősítést nyertem, így kértem is ,hogy valami vizsgálatra küldjenek el minket. Hát az macerás- jött a válasz, mert kórházi vizsgálat.. .NA ÉS??? 
Doki néni "gyógymódja", hogy figyeljem mit eszik, majd iktassam ki, ha rájövök, mi lehet a pöttyök okozója.. Hiába mondtam, hogy ezen már túl vagyunk, és amúgy is....
1. Kiiktathatom én ,amire gyanakszom, de a gyerek nem kizárólag otthon étkezik, miután bölcsis... Ott pedig csak akkor részesül külön étrendben, ha papírom van a gyanúmról, a két szép szememre nem fognak a fiamnak külön főzni. (Rendesek ugyan, mert a kérésemre a tojásos ételeket nem kapja, de így éhes marad...)
2. Az,hogy én gyanakszom valamire, még nem jelenti azt, hogy tényleg a tojás allergizál Bencénél, mi van, ha valami más? Én csak a sötétben tapogatózom!  Tudni akarom ,hogy mitől pöttyös és ekcémás,mitől hámlik a füle tövénél a bőr, nem csak sejteni!

A lényeg, hogy vizsgálatra nem küldtek el, a magán úton történő kivizsgálásoknak borsos ára van (10-20 ezer ft között), amit, bármennyire is szeretnénk a végére járni, nem tudunk finanszírozni...
Szóval fogalmam sincs, merre induljak el, bőrgyógyászhoz, gasztroenterológushoz,pulmonológiára (ott van allergia vizsgálat)... Bármerre is szeretnék elindulni, vagy beutaló köteles, vagy pedig nagyon drága..

2 megjegyzés:

  1. Nekem egyszer, nem pöttyösen, hanem hólyagosan, és végül gégeödémával úgy adták haza a gyerekem, hogy nem mindegy, mitől...lehet, hogy csak véletlenek egybeesése! De ez, kb.25éve volt! Még mindig itt tartunk???
    Azt tudom, hogy a bölcsibe, mi be tudtuk tartani azt,hogy tej, helyett teát kapjon, kifejezetten tojásfeltétnél, csak a sárgáját, vagy tojáskrémes kenyér helyet vajas, vagy ilyesmi,. De van külön főzés is, az igazolt allergiásoknál, már ahol...nálunk volt, mert központi konyha volt!
    Nem is igen a papír hiánya a gond, hanem biztos meg lehet beszélni, hogy ne adjanak tojást a gyereknek, de ha később ennek ellenére, ,mástól is előjön, akkor kísérletezgesse végig az anyuka a lehetőségeket??
    Szerintem, bőrgyógyász, vagy úgy tudom, van kifejezetten allergológia is! Néz utána, és kérj beutalót, akár tetszik a Dr.-nek akár nem! Biztos, hogy nem csak maszek rendelések vannak,hiszen nagyon sok kis gyerek allergiás!!

    VálaszTörlés
  2. Bence bölcsijében is van külön étrend, de ehhez orvosi papír kell.
    A következő pöttyösödésnél nem fogom annyiban hagyni, addig erősködöm, amíg nem kapunk valahová beutalót..(Tényleg nem értem, ez miért macerás, én úgy gondolom, ez egy vérvételből kimutatható, nem kell hozzá több napos kórházi befekvés....)

    VálaszTörlés