2010. július 11., vasárnap

Nem csacsog...

Mármint a kisebbik.
Másfél éves és nem mond semmit..
Igen, tudom, hogy nem kell hasonlítgatni, és minden gyerek egyéni tempóban fejlődik,meg ő fiú, és másodszülött, és blablabla. Én is így indultam a problémának neki, csak éppen nem számítottam arra, hogy miután nem a négy fal között élünk (pedig néha úgy érzem), óhatatlan, hogy ne találkozzunk jóakarókkal..
Van végre egy új dolog, amivel piszkálni lehet az Anyukát! Mert már tud járni, ebbe nem lehet belekötni, elmúlt 1 éves, így a szoptatással sem lehet lelkiismeret furdalást kelteni benne, hát kössünk már bele valamibe! Ezért az újabb kérdés:
ÉS BESZÉL MÁR?
Ilyenkor jön a kezdetben türelmes válasz: nem, nem beszél.. (Gondolkoztam, hogy legközelebb azt válaszolom, hogy csak néhány egyszerű szóra képes,mint pl. kvantumfizika, defragmentálás,deriválás). 
Aztán,az első hatalmas döbbenet után, mintha süketek lennének, és nem értették volna, hogy Bence nem ejt ki érthető szavakat a  száján, megjegyzik: biztosan idegen a környezet, és sok az ismeretlen, és azért nem. (Mert hát az egyszerűen elképzelhetetlen, hogy egy valamire való egészséges másfél éves ne mondjon ki pár szót, de minimum az Anyám tyúkját el kell tudni szavalnia! ) 
Ekkor újra jön a szájbarágás: semmi összefüggés nincs azzal, hogy hol van éppen a gyerek, sehol sem beszél... és ,hogy mentsem a menthetőt, és ki ne hívják a Gyermekvédelmiseket, elmondom, hogy na kérem azért be nem áll a szája egész nap, csak éppen azt nem tudjuk mit is mond (ez a mi szegénységi bizonyítványunk). Ekkor már úgy néznek ránk, mint valami marslakóra, így benyögöm a két tudatos "szót", amit használ: íjáíjáó, valamint Ááá-gííí (ez volnék én, de csak ritkán..)
És ,hogy érezzem már magam még szarabbul, jön a következő zseniális kérdés: De érti ,amit mondtok neki? Nem bázmeg, a gyerekem tulajdon képpen egy páfrány, csak inni kell neki adni ,meg tápot, és helyzetváltoztatásra képes, de ennyi. 
Hát miért ne értené? Nagyon is! Meg is értteti magát velünk, csak éppen egyenlőre mutogatással, fejrázással, és dünnyögéssel. Tudja, hogy mit szabad és mit nem (csak éppen szereti a határokat túllépni), okos kiskölök, formaberakózik, rendet rak, építőzik.
Mi így szeretjük!

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    Hát ezt a bejegyzést,akár én is írhattam volna,annyira ilyen a mi helyzetünk is..Olivér sem beszél még,pont úgy csinál ahogy a leírtad,és persze nekem jönnek a sok okos kérdések:-/én nem vagyok betojva tőle,majd beszél ha akar...lehet egyik napról a másikra meg teljesen érthetően fognak beszélni...ki tudja...az ilyen "jóakarókkal" meg ne is foglalkozz,egészséges,okos,szép fiad van,és ez a lényeg!!:)
    Solya

    VálaszTörlés
  2. Ez egy tuti bejegyzés:) KLassz a kis páfrányod:) Lehet, hogy az én környezetemben csak "degenerált" gyerekek vannak de egyik sem tudott beszélni másfél évesen és két évesen is sok a kuka még. Lehet, hogy szólnom kéne itt a többi anyukának, hogy sürgősen vigyék a gyógypedagógiára az egyébként értelmes eleven okos gyerekeket mert ahogy írtad nem sorolják még a periódusos rendszer elemeit?
    Legközelebb mond az iylen nagy okosoknak, hogy azért nem tud beszélni magyarul mert ez egy kicsit nehezebben megy neki az óhéber, a berber, a francia és latin nyelvek után mert azokat valamiért hamarabb megtanulta:)
    VAgy csak szimplán kérdezz vissza, hogy Te megtanultál már egy újabb nyelvet? Neeem? hogy hogy? pedig már harmincakárhány éves vagy!!!!

    VálaszTörlés
  3. Kata:
    eeez nagyon ott van! :) Azt hiszem az óhéber, berber szöveget ellövöm legközelebb :)

    Solya:
    nekem Anna után ez baromi furcsa, ő ilyenkor már nagyon szépen beszélt :) (és ismét itt a hasonlítgatás.. :) )

    VálaszTörlés
  4. Nagyon édes a páfrányodról a bejegyzés:) és ne aggódj a többieket meg magasról tojd le :) Gergő is már két és fél éves is elmúlt mikor elkezdett beszélni előtte csak egy szót ismételgetett de azt kőkeményen hogy "nem" :)azóta viszont be nem áll a szája és nem dadog nem beszédhibás stb.a "jóakarók" meg menjen a csába :)

    VálaszTörlés
  5. Csajok:))) Kata is tud ám írni:))))
    Óhéber! Hát persze. De a többi idegen nyelvről se feledkezzünk ám meg:))
    Nálunk apa idegel mindig, hogy Zsófi még nem beszél. Nem is értem mit vár. Napról napra több szót mond, csak nem teszi össze mondatokká.
    Babákkal pedig kizárólag babanyelven hajlandó kommunikálni. Ezt már egy ideje észrevettem. Majd beszélnek, és akkor be nem áll majd a szájuk. (egyébként most sem, csak nem értjük amit mond)

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Blogger Bakó Kata írta...

    Sziasztok!
    Bori lányunk sem beszél, illetve igen, kommunikál. Megérteti magát velünk és a világgal.
    S azzal, hogy harmadik gyermekünk, azzal azt nyerte, hogy hamarabb megértjük, mit is akar tulajdonképpen, s nem kell neki agyonbeszélnie magát, hogy megértsük... (ld. nem páfrány ő sem... :D )
    Én is furcsállom ezt az állapotot, mert a két nagy másfél évesen már egész jól beszélt, be nem állt a szájuk.
    Remélem, megjön gyerekeink beszélőkedve, addig is az a lényeg, hogy szeressük őket.
    Merthát szerintem az egész bejegyzésből az utolsó mondatod a legfontosabb: "Mi így szeretjük." :D
    Ui. Szerintem meg tudnak már rég beszélni, csak várják a megfelelő pillanatot, hogy elkápráztassanak minket... hi-hi

    VálaszTörlés