2011. március 24., csütörtök

Szódolgozat "Bence nyelvből"

Mostanában egyre több helyről hallom, hogy a 2 évet betöltött, de nem beszélő gyereket elküldik kivizsgálásra. Állítólag egy valamire való 2 éves 50 szó körüli szókinccsel rendelkezik.
Nos, reggel nekiültem, és összeírtam a szókincsünket. Mit mondjak, nem telt el vele a délelőttöm, dehát ezt tudtam is. Azon viszont meglepődtem, hogy 2 héttel ezelőtti önmagához képest nagyon sok új szóval bővült a szókincse :) Ezek a "szavak" nem tisztán ejtett szavak, sőt a 80 %-uk szinte nem is hasonlít az eredetire, de én értem, Apa érti, néha Anna is, Bence pedig elégedett, és mindig megértteti magát. 
Gondoltam, megörökítem a mostani, 26 és fél hós szókincs készletünket. Aztán eszembe jutott ,hogy lehetne játszani is kicsit!
Itt vannak a szavak, lehet tippelni, és a megjegyzésbe leírni a tippeket. Aki Bence szavai közül a legtöbbet felismeri,annak postázok 1 tábla csokit! :) Eredmény hirdetés és megfejtés hétfőn!
Szóval röpdolgozat indul, sok sikert!
1.  Apa
2.  Ájá
3.  Ádá
4.  baba
5.  cica
6.  vava
7 . tita
8.  ájű
9.  dídá
10. tijá
11. bábá (segítség képpen: nem baba! )
12. döjöű
13. átijá
14. tájű
15. táci
16. ádide
17. brububáti (ez a kedvencem)



6 megjegyzés:

  1. 1: apa
    2 anya
    3 ádám?
    4. baba
    5. cica :) eddig jó vagyok :))
    6. vau-vau, kutya
    7. tiktak, óra?
    8. ágynemű
    9. virág
    10. tea (pont jól hangzik, hogy: aggyá mán tiját!)
    11. boltba
    12. gyönyörű
    13.Attila
    14. tányér
    15. tánci
    16. add ide
    17. ez valamilyen bácsi?

    VálaszTörlés
  2. 1. Apa = Apa
    2. Ájá =Anya
    3. Ádá= Adj (enni?)
    4. baba=baba
    5. cica=cica
    6. vava=kutyus
    7 . tita=ora
    8. ájű = agytu :)
    9. dídá = hinta
    10. tijá = takaro (nem tudom miert :)
    11. bábá (segítség képpen: nem baba! )= pa-pa-mint integetes :)
    12. döjöű=gyonyoru
    13. átijá=attila
    14. tájű = tajkep :))
    15. táci=tanci
    16. ádide=add ide
    17. brububáti (ez a kedvencem)= ezzel feladtad a lecket :) motor? :))

    na jo..jokat derultem a megfejteseimen :)) de nehany egyezik Kataeval :)
    puszi

    VálaszTörlés
  3. Jól van csajok,pár megfejtésen én is jót röhögtem. :)
    Várok még, hátha valakinek játszani támad kedve, aztán elárulom a megfejtést :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem Ági mi tudjuk jól, Te meg folyton félre érted a gyereket:))

    VálaszTörlés
  5. Apa = Apa
    2. Ájá =anya
    3. Ádá= Anna
    4. baba=baba
    5. cica=cica
    6. vava=kutyus
    7 . tita=Anita
    8. ájű = állj meg
    9. dídá = duda
    10. tijá = szia
    11. bábá pá-pá
    12. döjöű=gyönyörű
    13. átijá=attila
    14. tájű =ráül
    15. táci=tánci
    16. ádide=add ide
    17. brububáti =motor
    Reni,megfejtése:)

    VálaszTörlés
  6. Nyertem? :)))))))))ha igen,turo rudit kerek am :)

    VálaszTörlés