2010. november 30., kedd

Megtanulunk egyedül aludni - 1. nap

Apa tegnap este bevitte Bencét aludni, letette az ágyába, és kijött diadalittasan, hogy alszik a gyerek! Mindezt leszűrte abból, hogy cirka 2 perc leforgása alatt Bence nem jött ki a szobából. Az már nem jutott el Apa tudatáig, hogy az eddig ringatva altatott fiúgyermekünk 100%, hogy nem fog hipp-hopp elaludni magától. Meg kell ugyanis tanítani rá. Az nem működik, hogy kedden még ringatjuk, szerdán pedig elvárjuk, hogy aludjon egyedül.
Végül az én megérzésem vált be, ahogy Apa bevonult TV-t nézni, az én kisfiam már kaparászott is az ajtón, ágyba fektetéstől számítva 7 perc múlva..

Visszavittem, elkezdtem ringatni a szokásos módon... 5 perc múlva még a pelenkáját próbálja a számba gyömöszölni, én pedig röhögés nélkül megállni...10 perc múlva elkezdi vakarni a fenekét is..15 perc múlva pislog rám elégedetten.. Én pedig elképzeltem magam 20 év múlva, hogy még mindig ringatom őt, és mondom neki, hogy mostmár aludj fiam, mert holnap diplomaosztó...
Miután ez a rémkép megjelent, eldöntöttem, hogy nincs kifogás, itt az ideje megtanítani a gyereket aludni!
Betettem hát az ágyába, és mellé ültem a földre. 5 perc, és a szeme még nyitva, de , mivel nem látok a sötétben, így erről tapogatás útján tudtam  meggyőzödni, ami azt eredményezi, hogy majdnem kinyomom a gyerek szemét... 10 perc múlva elkezdi basztatni a krokodil szemét, közben röhög... 
Odateszem a kezemet az arcához, és elképzelem, hogy az egész éjszakánkat így kitekeredve fogom tölteni...
Ekkor megfogja a kezemet, itt elöntenek az Anyai érzések, hogy de édes, kell neki a közelségem.. Ez tartott 1 percig, mert utána azonnal elkezdi rángatni a kezem, hogy vegyem fel. Eddig tartott az idill..
Fogom magam, és csüggedten ledőlök az ágya melletti, leesés esetén puffanás gátlására szánt szivacsra..
Gyerek felül. Én szólok, hogy feküdjön vissza. Szót fogad!! (Úristen! SZÓT FOGAD!). 
Amint ott fekszem, nekem közben eszembe jut, hogy Apának fogalma sincs arról, hogy hová tűnhettem, és lehet, hogy már kétségbe esve a rendőrséget hívja, vagy éppen a bulit szervezi, hogy végre eltűntem...
Ahogy ezt így lejátszom magamban, egyszer csak hallom, hogy a fiam máshogy szuszog.. Felülök óvatosan, megbököm a szemét, és rájövök, hogy ELALUDT! Egyedül, a saját ágyában, ringaminga nélkül!!
Így telt az első nap, mostmár nincs megállás, hajthatatlan leszek!

3 megjegyzés:

  1. Gratula apának a munkához és sok boldogságot neki igy utólag is :):):

    Gratula Bencének hogy magától elaludt,menni fog ez :)

    VálaszTörlés
  2. Hali!
    Ügyes vagy, már nekem is sikerült leszoktatnom a ringatásról a gyerkőcömöt,és fél éve működik is, remélem ez már így marad! Együtt fekszünk le, ő még akkor tekeredik, forgolódik, babázik, de szép lassan elcsitul, én azt játszom, hogy alszok, és nem figyelek rá, így ő is kénytelen aludni.
    puszi

    VálaszTörlés
  3. Hajrá Ági!!!Így tovább,szorítok!!!

    VálaszTörlés