2012. április 20., péntek

Amniocentézis az I. számú Nőgyógyászatin (Baross)

Gondoltam, megosztom hogyan is zajlik egy ilyen beavatkozás, hátha meg tudok nyugtatni ezzel bárkit is, én sajnos eléggé "paráztam" az egésztől. Bárki is megy erre a vizsgálatra, valószínűleg a háta közepére kívánja (hacsak nem mazo az illető), de utólag azt kell, hogy mondjam, magának a beavatkozásnak nagyobb a füstje, mint a lángja.
Én a Baross utcai klinikán végzett amniocentézisről (magyarul magzatvízvételről) tudok mesélni, hiszen ott voltam.
Szájhagyomány útján sokat hallottam az ottani amnioról, ami elég volt ahhoz, hogy kétségbeesetten nézelődjek másfelé, ahol elvégeznék nekem a beavatkozást. Sajnos azonban nem volt a zsebemben éppen 60 ezer ft-om (találtam én 170 ezerért is! ), így beletörődtem a Barossba,és elhatároztam, lenyelem a békát, ha flegmák és nemtörődömök velem, és nem érdekel, hogy fáj.(Mert mindenhol ezt hallottam).
Az amnio előtt ki kell tölteni egy nyilatkozatot, Apuka beleegyezését is kérni kell hozzá. Fontos, hogy a vércsoportot minden képpen tudni kell, és ráírni, különben nem végzik el a bökést! Papír nem kell hozzá, hogy bizonyítsd, neked tényleg ez a vércsoportod, hisznek neked vakon..:)
Mivel a Sote I. -re küldik országszerte a problémás kismamikat, így rengetegen vannak. Az első lépés az ülőhely vadászat, mert arról ne is álmodjon senki, hogy gyorsan lehet végezni! Ülőhelyet keresni nem egyszerű. Erről nem a klinika tehet,mert rengeteg pad ki van téve. A probléma itt az emberek nemtörődömsége, flegmasága. Mivel az amniora kísérővel kell menni, minden Kismama mellett csatolmányként fellelhető egy darab Kispapa, Nagyi jelölt,barátnő, vagy ezek mindannyian. Márpedig ők leülnek a padokra,és sajnos korántsem érdekli őket, hogy pocakkal ácsorog valaki immár 1 órája, vagy éppen amnio után, amikor a papírra vár az ember lánya, a frissen szúrt Anyuka szintén ácsorog. Szomorú, de ez van...):
A papírleadással ügyesnek kell lenni, az ajtó előtt tobzódni, és nyitáskor a résen át csusszantani asszisztencia kezébe a beutalót. Az asszisztencia tiszta morc. A stílus lekezelő,nem tudsz olyan ártatlan dolgot kérdezni, ami miatt ne kapnál lekezelő választ, kb. olyan stílusban, mintha egy hülyegyerek kérdezne..Itt már kicsit megsemmisülsz, és még jobban félsz.
Papírbeadás után a személyi szám utolsó négy számjegyét kell várni a kijelzőn. Az ember minden csippanásra felkapja a fejét, hogy hátha mostmár ő következik, de a csúszás (nálam cirka 1 óra csúszás volt) általános.
Eközben az ember agyán átfut, hogy minek is van itt, és nem is akarja ezt az egészet, legszívesebben elfutna, de nem mer..:) Szerencsétlenebb esetben ki lehet fogni sztorizó kismamát, akinek biztosan lesz rémtörténete egy ismerősének ismerőséről, aki éppen itt járt, és a végkimenetelt mindenki fantáziájára bízom...Érdemes elmélyülten beszélgetni a pároddal, vagy pedig úgy csinálni, mint aki nagyon olvas egy jó könyvet.Akkor elkerülhető a trécselő ,sztorizó Kismama. Eközben az ajtón folyamatosan jönnek ki a már készen lévő Kismamik, arcukon Mona Lisa mosolyával, amiről nem lehet eldönetni, hogy azt sugallja: "Nem is volt vészes",vagy pedig "Ti még nem tudjátok, mi vár rátok!"
A számot kijelezve az ember végre bekerül azon a bizonyos ajtón. Itt először találkozol a fentebb említett morcos asszisztenciával, aki ajtón túl már teljesen más stílusú,biztosan a levegő teszi ezt..
Bent már csak 3 sorstárs van előtted, és te következel. Egy öltözőben fel kell venni steril köpenyt, zacskót a lábadra, majd elérted a célhelyet : az ágyat ,ahová feküdnöd kell.
Nekem két nő csinálta a beavatkozást,és azt kell, hogy mondjam, az a legenda, hogy futószalag stílusban csinálják, nem törődnek veled, egy nagy kamu. Kedvesek voltak, nyugtattak, mosolyogtak, és azt vettem észre, hogy nyugodtan fekszem az ágyon. :)
Ha valaki elhatározná, hogy a tűt nem akarja látni, ki kell, hogy ábrándítsam, elkerülhetetlen, ha csak be nem csukja a szemét. A szúrás nem fáj, kb., mint egy tetanusz. Én észre sem vettem ,hogy bent van a tű,olyan profik voltak.Uh-val követik a babát, nehogy alámásszon. (ezt egyébként a többi Anyuka is megemlítette, volt,akinek férfi csinálta, és mind azt mondta, nem volt fájdalmas).
Engem kétszer szúrtak, mert nem jött a víz,nem győztek bocsánatot kérni, pedig hát nem ők tehetnek róla. :)
Utána felvilágosítást kaptam, hogy mire számíthatok (kis görcs, de szerencsére nem volt), elmondták, hogy szedjek napi 3-szor 2 Magne B6-ot,mikor lesz eredmény, mikor dolgozhatok. Összességében tényleg nem nagy dolog, rosszabb a várakozás, ami 4 hét, de, ha gond van, korábban keresnek. Ezért bízom benne, hogy csak 4 hét múlva tudok eredményt, bármennyire is szeretnék korábban megnyugodni.
A papírmunka még kb. fél óra, addig kint ücsörgünk a többi amniora váró kismamával, csak mostmár rajtunk is Mona Lisa mosolya.... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése