2010. május 26., szerda

Alvás

Mondja már meg nekem valaki, hogy miért áll a gyerekek alvásigénye fordított arányosságban a szüleikével?? 

Reggel fél 7 körül ébrednek. Értelem szerűen mindketten, mivel közös a szobájuk, így, ha az egyik ébred, a másikat is felveri. Ez amolyan láncreakció, mert utána közös erővel ébresztenek bennünket. Ha véletlenül mégis sikerül az egyiküknek csendben felkelnie, valamilyen véd és dacszövetség folytán a másik is éppen akkor gondolja kipihentnek magát.
A kávénak még csak a gondolata merül fel bennem, amikor ők már (kb. 5 perccel ébredés után) kakaót és tápit követelnek ,de AZONNAL. Anna cifrázza is, mivel a "kakajóját"  Apájával közösen szeretné elkészíteni.
Délelőtt pörögnek. Fogócskáznak, hemperegnek, játszanak, az ember gondolná, hogy hamar kidőlnek ilyen korai kelés és ennyi energia elégetése után.. De neeeem.....
Eljön az az idő, amikor ÉN már úgy gondolom, hogy ezeknek a kölköknek márpedig aludni KELL.Mert akarom. (mert megérdemlem) Nekik viszont eszükbe sem jut.
Tudni szeretném, hogy van egy másfél évesben annyi energia, hogy egy fél 7-es kelés után du. 3-kor még ne akarjon aludni?! Próbálkozom altatni, ringatni, lecsillapítani, de meg sem áll, mint akit felhúztak.
Ez a hosszú ébrenlét nekem már sok, és elkezdem minden baklövésüket a nemalvásukkal indokolni.Már szabályosan várom, hogy nyavalyogjanak valamin, hogy az orruk alá dörgölhessem:  Elestél? Nem tudod kibontani? Nincs adás? Esik az eső? Zuhan a forint? NANÁ! Mert NEM ALSZOL!  Ha aludnál, most nem lenne gond!
Aztán tegnap megelégeltem Bence pörgését, gondoltam berakom a kiságyába, kicsit sír, elégé kifárad ahhoz, hogy 10 perc után elaltathassam. Felvértezve magam be is tettem az ágyába, kimentem, hogy tőlem aztán sírhatsz, akkor is kibírom, és nem megyek be! Becsuktam az ajtót és... CSEND! A gyerek szó nélkül magától elaludt!  (Annával sosincs gond, beviszem, lerakom, puszit adok, és alszik is).
15.07-re aludt el mindkettő. Ennek folyománya: 2 és fél órás alvás, így fél 6  körül ébrednek, tehát este 9 előtt csak álmodozhatok arról, hogy elalszanak..
Estére eszükbe jut pizsamában fogócskázni, kergetőzni, mert az olyan jó buli. Ilyenkor pedig ülök a fotelben, nézek ki a fejemből, és nem értem, miért nem örökölték tőlünk az alvásgéneket..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése